FAQ - Ofte stilte spørsmål

Nei. Vi har desverre ikke kapasitet på opplæring pr i dag.

Dersom du vil kjøpe dropin og trene hos oss så skal du bare ta kontakt. Vi er ikke langt unna, og det koster 199,- og vi tar betalt med kort eller vipps.

Du kan trene så lenge du vil når du er inne, men i det du går ut døra kommer du ikke inn igjen. Det vil si at du kan trene EN gang.

Nei, vi har ikke PT (personlig trener) for øyeblikket.

Nei, vi har ikke gratis prøvetime. Dersom du vil ha en omvisning så er det selvsagt gratis, men skal du trene så må du enten kjøpe dropin eller et medlemskap.

Ja vi har spinningstimer som vi kjører i eget spinningsrom 2 ganger i uken på vinterhalvåret. På sommeren kjører vi timer kun sporadisk etter behov.

Vi betrakter treningsrommet som privat område for våre medlemmer. Noe også datatilsynet er helt enig i. Vi vil derfor aldri ha kameraovervåking inne på treningssalene. Vi skjønner noen syns at det er bra med kameraovervåking om noe skulle skje. Men privatliv veier høyere. Vi synes ikke det er passende at vi skal kunne ha kamera som ser på alt det man gjør på senteret. Derfor har vi bare dekt utganger og viktige områder med kamera pga sikkerhet og service til våre medlemmer.

Nei det har vi ikke.

Du blir trekt direkte fra konto den dagen du blir medlem og neste trekk på samme dato. Dersom du blir medlem den 16.juni blir neste trekk 16.juli.

Logg inn på min side via vår webside. Velg "betalinger" i menyen. Der kan du trykke "registrer" for å legge inn nytt betalingskort, eller oppdatere eksisterende.

Logg inn på min side via vår webside. Velg medlemskap og der kan du trykke på endre medlemskap. Men det beste og enkleste er å ta kontakt med oss på telefon eller epost.

Ta kontakt med oss snarest så finner vi en løsning. Ingen er tjent med at saken går til inkasso. Kan være flere årsaker til at trekket ikke er gjort. Alt fra at du har fått nytt visakort, ikke dekning på konto, eller at det er en annen feil. Ta kontakt så finner vi ut av det. Ring oss eller send melding på facebook meldinger.

Nei. Medlemskapet er personlig og kan ikke overdras eller lånes til noen andre. Misbruk av medlemskap fører til utvisning og et gebyr.

Logg inn på min side via vår webside. Velg medlemskap og der kan du trykke på avslutt medlemskap. Du kan også sende oss en melding, ringe oss, så hjelper vi deg med oppsigelsen. Har du binding vil medlemskapet løpe til ut bindingstiden. Har du uten binding vil medlemskapet løpe til utgangen av sist betalte periode.

NB! Dersom du avslutter medlemskapet og får status avsluttet medlemskap på min side, vil adgangskortet fortsatt virke fram til utgangen av perioden du har betalt for. Har du binding så vil adgangskortet virke til utgangen av bindingstiden.

Og vi har ingen oppsigelsestid. Du kan si opp medlemskapet samme dag som medlemskapet ditt fornyes. Men sier du opp en dag for sent så løper en ny periode på det medlemskap du har valgt. Også medlemskap med binding.

Du kan selvsagt si opp medlemskapet. Men betalingen løper ut bindingstiden.

Ja du kan fryse medlemskapet mot et gebyr inntil 3 måneder løpet av ett år. Det er diverse andre vilkår som gir frysing uten gebyr.

Les mer om det i våre medlemsbetingelser. Linken finner du helt nederst på siden.

Når bindingsperioden din er over, så vil medlemskapet ditt fortsatt løpe med samme medlemskap, men uten binding og samme pris som du hadde med binding.

Ja. Når du kjøper medlemskap uten binding kjøper du i praksis for en måned av gangen. Men alle vår medlemskap løper til du sier opp, med untak av noen kampanjemedlemskap. Så dersom du skal kjøpe for EN måned, så melder du deg på, og avslutter medlemskapet tidligst 2 dager etter påmelding, men før perioden (måneden) er over. Ellers vil du blir trekt for ny måned. Ta gjerne kontakt med oss om du trenger hjelp. PS! Du finner ut om det er et løpende medlemskap eller ikke på oversikten på medlemskap under BLI MEDLEM.

Desverre så refunderer vi ikke når man avslutter medlemskapet for sent. Det er opp til deg å sørge for avslutte medlemskapet i tide. MEN har du fullprismedlemskap uten binding og noen dager for sent, og ikke har brukt senteret, så ta kontakt, så ser vi hva vi kan gjøre.

Nei. Dersom du har betalt påmeldingsavgiften og har hatt pause på mindre enn 14 måneder, vil ikke du bli trekt for den igjen. Men du må betale påmeldingsavgift dersom du har vært uten medlemskap hos oss lengre enn 14 måneder.

Ja. Vi selger gavekort. Du kan kjøpe gavekort til deg selv også, så sparer du litt løpet av et år. Trykk her for mer informasjon. Og nøl ikke med å ringe eller sende oss en melding om du har flere spørsmål.

I det du har meldt deg på og lagt inn betalingskort er medlemskapet aktivt, og du kan åpne døren via innlogging på min side med nettleser. (se eget punkt lengre ned.)

Vi har ikke egne fysiske adgangskort. Men bruker RFID brikken i ditt visakort som vi programmerer inn i vårt system så du kan åpne døren med.

For øvrig kan vi programmere alle kort/armbånd/etc som har en RFID brikke som adgangskort. Har du for eksempel et annet adgangskort til et bygg eller arbeid, kan vi bruke samme kortet hos oss. De fleste betalingskort har nå også et RFID brikke, for eksempel ditt eget visakort.

For å programmerer visakortet ditt som adgangskort gjør du følgende:

1. Send sms til 94177951, 5-15 min før du skal ned på senteret og skriv at du starter til senteret. Får du ikke svar er vi på områder uten dekning, og er ikke tilgjengelig.

(vi er tilgjengelig hverdager 10-20 og fredager 10-17 og noen ganger også tilgjengelig i helgene)

2. Når du har fått svar, tar du med deg visakortet og drar du ned til senteret så ringer du oss på telefon 94177951.

3. Vi åpner døra til deg, og instruerer det videre til hva du skal gjøre for å programmere visakortet som adgangskort.

(Ved avlesning av visakort er det kun RFID brikkens kode som avleses. Ingen betalingsinformasjon blir lagret ved avlesning av kort)

Det kan ha flere årsaker. Enten er betalingen for perioden ikke gått gjennom, eller så er det en annen teknisk feil. Ta kontakt med oss så finner vi raskt ut av det. Har du problemer med min side, så ring oss på 94177951, så får vi åpna døra til deg.

Dersom du logger inn på minside, kan du åpne via døråpner i menyen.Eller du kan ringe oss på tlf 94177951 så åpner vi døra til deg. Det koster ingenting. Men om du må ha nytt manuelt adgangskort må du logge deg inn på min side via vår webside og melde kortet som tapt. Kortet du hadde vil bli deaktivert, og vi kan lage et nytt kort. Et nytt kort koster kr. 150,- som vi enten tar betalt via trekk på konto, vipps eller kortterminal. Du vil få melding når det nye kortet er klart. Normalt tar det noen minutter, men kan også ta noen dager om det treffer på en helg vi er borte og lignende. (Å opprettelse av ditt eget visakort som adgangskort er gratis.)

Når du bruker min side døråpner så gjør du følgende:

- Logg inn på min side.
- I menyen finner du "døråpner".
- Når nettleseren spør om adgang til stedstjenester må du tillate det
slik at min side skal vite at du er utenfor døren.
- Trykk så på "ytterdør", og døren åpnes.

Det hender at min side døråpner er deaktivert pga feil og da kan man kun åpne med adgangskort, eller du kan ringe 941 77951 så kan vi åpne døren til deg.

Normalt er vi bare 5 minutter unna, men av og til kan det hende det går et par dager om vi er bortreist i helgene.

Nei. Det er ikke under noen omstendigheter tillatt å trene på senteret uten adgangskort. Det skal alltid være medbrakt. Dersom en venn åpner for deg risikerer vedkommende utestengelse og et gebyr på kr. 1500,-

Nei. Det er ikke tillatt under noen omstendigheter å åpne for andre. Det kan medføre utestengelse og et gebyr på kr. 1500,-

Adgangskortet ditt vil virke helt til perioden du har betalt for løper ut, selv om medlemskapet ditt er avsluttet. Så du kan fortsatt trene som normalt fram til perioden du har betalt for utløper. Adgangskortet aktiveres og deaktiveres av betalingsperioden, ikke medlemskapets status.
Har du problemer med kortet så er det bare å ta kontakt med oss så fikser vi det raskt!

Når du er alene på senteret skal du alltid passe på at du lukker vinduene og at døren er ordentlig lukket før du går.

Du trenger ikke slå av lys eller musikk.
Dersom det ikke er lenge til stengetid så kan du også slå av lysene, men det er ikke farlig om du glemmer det. At vinduene er lukket er viktigst. Ellers trenger du ikke foreta deg noe annet.

Vi vil få tidsstyring av lys og lyd etter hvert. Men venter også der på systemkomponenter som skal gjøre det mulig.

Vi er opptatt at det skal være rent og trivelig inne på senteret. Og det er ikke hyggelig å ha mye sand og skitt på golv og maskiner.
Derfor skal man bruke RENE innesko som brukes inne på senteret. Det er ikke nok å bare børste av skoene på matten. Skoene er for skitne til å bruke inne på senteret.
Dersom du vasker underlaget på skoene og de er ordentlig rengjort, kan du bruke disse på senteret selv om det er brukt ut. Vi vil kontrollere sko og ta stikkprøver. Man kan risikere reaksjoner dersom man bryter trivselsreglene.

Siden det ikke er tillatt å oppbevare personlig utstyr på senteret, så vil disse bli fjernet. Vi tar derimot vare på alt på et eget lager, så ta kontakt med oss så finner vi nok det du manglet. Vi kommer også til å legge til en egen bildealbum på facebooksiden vår som du kan se gjennom om du finner det du mangler der.

NB Vi auksjonerer, gir bort, eller kaster gjenstander som ikke blir hentet etter 2 måneder.

Nei, det ikke er tillatt å oppbevare personlig utstyr på senteret. Disse vil bli fjernet.
Vi tar derimot vare på alt på et eget lager, så ta kontakt med oss så finner vi nok det du manglet. Vi kommer også til å legge til en egen bildealbum på facebooksiden vår som du kan se gjennom om du finner det du mangler der.

NB Vi auksjonerer, gir bort, eller kaster gjenstander som ikke blir hentet etter 2 måneder.

Nei. Du kan ikke skifte musikk. Dersom du ønsker annen musikk så er det bare å sende en mld så ordner vi det. Har du musikkønsker ellers, så er det bare å sende melding om det også så legger vi det på lista.

Nei, du kan ikke endre volum. Vi må ta hensyn til at andre også trener som ikke ønsker høy musikk. Det er også regler for hvor høy musikken kan være.

Nei du kan ikke skru av musikken.

Send melding til oss på facebook meldinger, så vil vi skru på musikken. Noen ganger hender det at datamaskinen oppdateres, så vil den ikke starte musikken automatisk. Vi gjør det med fjernstyring.

Vi har ikke klart TV systemet pga lisenskostnader ved visning av bilder.

Nei det er ikke tillatt å bruke kalk eller magnesium på senteret.

Ja selvsagt. Send oss en melding via facebooksiden vår så avtaler vi omvisning for deres bedrift. Vi anbefaler at dere har alle ansatte med så dere får sett hva vi har å tilby.

Ta kontakt med oss på telefon 941 77951 eller epost: post@deltaiform.no eller aller best og raskest via meldinger på facebook.

Da sender dere oss en melding om hvem og eventuelt også hvorfor, så ordner vi med resten.

Vi sender fortrinnsvis faktura via EHF så det er koblet opp mot organisasjonsnummeret. Om dere har endret adressen også på brønnøysundregistrene vil vi fange det opp dersom vi må purre. Men dere kan enkelt bare sende en melding til oss så ordner vi det enkelt.

Dere sender oss navn på ansatte som skal på avtalen så gjør vi resten.

Da sender dere oss en melding om hvem og antall. Så ornder vi med utvidelse av avtalen og sender faktura. Så er det vanlig prosedyre for å legge til de nye ansatte som medlemmer på bedriftsavtalen.

Nei. Medlemskapet er peronslig og avtalen løper så lenge den ansatte er ansatt. Først når eventuelt den ansatte slutter kan man overføre til en ny.

Nei. Dersom en ansatt har sluttet så kan vi legge til en ny ansatt på listen.

Det er ikke mulig å avslutte et medlemskap. Man kan fjerne vedkommende fra bedriftsavtalen, men medlemskapet er personlig, og den ansatte må selv avslutte medlemskapet.

Alle bedriftsavtaler er løpende med varierende bindingstid på 1, 3 eller flere år. Dersom man sier opp avtalen stopper avtalen når bindingstiden er løpt ut + evnt oppsigelsestid.

Ja det står klart i avtalen. Alle bedriftsavtaler løper til de blir sagt opp. Bindingstiden er det eneste som varierer. Det lønnes derfor å binde seg opp for flere år, for å oppnå billigere løsninger.

Alle bedrifter kan få en bedriftsavtale. Fra 1 til flere 100 ansatte. Begrensningene kan være kapasitet dersom vi har svært mange medlemmer. Men er etterspørselen stor utvider vi også tilsvarende.

Vi vil automatisk føre deg over i bedriftsavtalen dersom du allerede er medlem. Trekket stoppes og bedriften betaler da for deg. Eventuelt delbetaler for deg og vi trekker resten hos deg. Er du ikke overført til bedriftsavtalen så må du ta kontakt med din arbeidsgiver, for da har vi enten ikke fått deg på listen over ansatte eller en annen feil har skjedd.

Da må bedriften spørre seg om hvorfor dere vil kjøpe treningsmedlemskap til deres ansatte? Bedriften kjøper dette til sine ansatte fordi de ønsker å oppnå de fordelene med at ansatte trener regelmessig. Det er ingen treningssentre som gir rabatt til bedrifter om de ikke kjøper for flere år av gangen. Vi gir rabatt dersom dere binder dere for flere år. Bedriften kan regne med fra ca 16 kroner dagen pr ansatt i kostnader. En svært liten investering for mer opplagte ansatte, som yter mer og har mindre sykefravær.

Da må du melde deg på som medlem som vanlig og varsle oss at du skal på bedriftsavtale med din bedrift. Da vil vi sjekke dette opp mot ansattelisten, og koble deg over. En annen løsning er at arbeidsgiver har fått en link spesielt for deres ansatte som ansatte skal bruke for å melde seg på, da er du automatisk koblet på bedrift.